T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ŞİŞLİ - Sait Çiftçi İlkokulu

Haberler

May

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINDAN KARELER

Mrt

18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ VE ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ'NE ÖZEL OKULUMUZ ÖĞRETMENLERİ VE ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLAMIŞ OLDUĞU PROĞRAM SUNULDU.

Mrt

12 MART İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ VE MEHMET AKİF ERSOY'U ANMA GÜNÜ PROĞRAMI OKULUMUZ ÖĞRETMENLERİ VE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN SUNULDU.

Şbt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ VE GELECEĞİN YAZARLARI PROJELERİMİZ KAPSAMINDA YAZAR FÜSUN ÇETİNEL VE YAZAR SABİHA TUNÇEL GÜÇTEKİN İLE ÖĞRENCİLERİMİZ SÖYLEŞİ GERÇEKLEŞTİRDİLER.YAZARLARIMIZA TEŞEKKÜR EDİYORUZ

Ock

ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZİ TEBRİK EDİYORUZ

Ock

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KOMİSYON TOPLANTISI

Ock

6-7 OCAK 2024 TARİHLERİNDE YAPILAN YEŞİLAY SATRANÇ TURNUVASI 10 YAŞ ALTI KATAGORİSİ  BİRİNCİSİ HÜSEYİN KEREM GÜVEN

Kas

ATATÜRK'Ü ANMA PROĞRAMI

Kas

Cumhuriyet bayramı

Ekm

Ekm

Sait Çiftçi İlkokulu Anasınıfı Öğretmenleri tarafından yürütülen Erasmus+KA220  Okul Eğitiminde İşbirliği Ortaklıklarının “Active Strategiesforinclusionanddiversity in a earlychildhood_A.S.I.D.E.C" (Erken çocukluk döneminde kapsayıcılık ve çeşitlilik için aktif stratejiler) 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958,  konulu projemizin 3. Hareketliliği Bulgaristan GornaOryahovitsa şehrinde gerçekleştirilmiştir. Proje ortaklarımız Romanya, Bulgaristan, Kuzey Makedonya ve Polonya’yı ile projemizin konusu olan Kapsayıcılık ve Çeşitlilik için Aktif Stratejiler ile ilgili etkinlikler, sunumlar ve workshoplar düzenlenmiştir.

Yenilikçi stratejilerin kazanılması veokul öncesi çocuklar / öğrenciler / öğretmenlerle birlikte hoşgörüyü teşvik etmek için değişik araçlar kullanarak; okul çevresiİç ve dış mekân dâhil olmak üzere oyun tabanlı öğrenme ve yaparak yaşayarak öğrenmeyiteşvik eden açık havada öğrenme ile ilgili değişik oyun örnekleri sergilenmiştir. Öğrencilerle yaratıcı atölye çalışmaları yapılmıştır.

Bunun dışında; GornaOryahovitsa Bulgaristan'da yerel geleneklerin ve göreneklere uygun, tarihi ve kültürel önemli yerler; Mum heykelleri müzesi, Tsarevets kalesi gezisi,DolnaOryahovitsa müzesi ziyaret edilmiştir.Öğrencilerin farklı müzikal ve farklı dans teknikleri kullanarak iletişim kurmalarını ve işbirliği yapmalarını sağlayan okul karşılama töreni, dans ve ritim performansı sergilenmiştir.Katılımcı öğretmenlerle oyunlarla ilgili çalıştay yapılmıştır. GornaOryahovitsaYerel yönetim temsilcileri ile toplantı yapılmış. Faaliyet bitiminde düzenlenen akşam yemeğinde katılımcılar için katılım sertifikası verilmiştir. Öğretmenlerimiz yeni bir 4. hareketlilikte öğrencilere daha faydalı olabilecekleri etkinlikler ve çalışmalar yapmak için Kuzey Makedonya’da buluşacaklardır.

Ekm

 

Sait Çiftçi İlkokulu Anasınıfı Öğretmenleri tarafından yürütülen Erasmus+KA220  Okul Eğitiminde İşbirliği Ortaklıklarının “Active Strategiesforinclusionanddiversity in a earlychildhood_A.S.I.D.E.C" (Erken çocukluk döneminde kapsayıcılık ve çeşitlilik için aktif stratejiler) 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958 projemizin Uluslararası toplantısı olan 4. ayağı Kuzey Makedonya'nın Kalkandelen kentindeki DrzavnomuzickoucilisteTodorSkalovski-Tetoec Okulu'nda Bulgaristan, Türkiye, Polonya ve Romanya'dan (Model Anaokulu) ortaklarla birlikte gerçekleşti.4 günlük ziyaret süresince,

A.S.I.D.E.C'nin amaçları:

O1: Ortak okullardan öğretmenlerin mesleki becerilerinin, çocukların farklı eğitim ihtiyaçlarına yeterince yanıt verecek şekilde geliştirilmesi:

– ortak okullardaki tüm öğretim personelinin %85'i tarafından yenilikçi ve aktif kapsayıcı stratejilerin edinilmesi;

– Katılımcı okullardaki toplam öğretim kadrosunun en az %80'inin işbaşı eğitimi dersleri, yüz yüze ve sanal toplantılar ve diğer proje faaliyetlerini gözlemleyerek kapsayıcı iyi uygulamalar alışverişine katılımı;

O2: 3-10 yaş arası çocukların çeşitliliğin getirdiği zorluklara olumlu yanıt verme ve hoşgörülü, kabul edici bir tutumu teşvik etme ve başarılı bir şekilde okula ve sosyal hayata uyum sağlama ve bütünleşme için aşağıdaki yollarla eğitim düzeyinin artırılması:

- toplam çocuk sayısının bu küçük %90'ının Avrupa değerlerini teşvik eden faaliyetlere katılımı: vatandaşlık, özgürlük, hoşgörü, ayrımcılık yapmama, kültürlerarasılık;

- katılan çocukların %95'inde çocukların duygusal durumlarının iyileştirilmesi ve olumsuz davranışların olumluya çevrilmesi;

O3: Aşağıdakileri yaparak okulların kapsayıcı pedagojik yaklaşımlarını zenginleştirmek ve eğitim eyleminin kalitesini artırmak:

-müfredat ve müfredat dışı öğrenme etkinliklerinde en az 5 yenilikçi dâhil etme stratejisinin tanıtılması;

- katılımı ve çeşitliliği teşvik etmek için uluslararası düzeyde / proje yılı başına en az üç önemli etkinlik gerçekleştirmek

- okul öncesi çocukların/öğrencilerin bireysel ve grup ilerlemelerini kaydetmek için modern BT teknolojilerinin eğitim sürecinde en az 3 web aracının/yaratıcı ve işbirlikçi eğitim uygulamasının kullanılması:

- her ortağın öğretim uygulamasına entegre edilmiş ve onaylanmış en az 5 kapsayıcı müdahale stratejisini içeren bir İyi Uygulamalar Kılavuzunun geliştirilmesi.

- "IASID. NET "- KAPSAYMA VE ÇEŞİTLİLİK İÇİN YENİLİKÇİ VE AKTİF STRATEJİLER".

 

Kuzey Makedonya'daki ulus ötesi faaliyet programı, ev sahibi okuldaki öğretmenlerle düzenlenen bir dizi faaliyet ve çalıştayın yanı sıra ortaklar arasındaki iyi uygulama alışverişlerinin sunumlarından oluşuyordu (RSM'de eğitim sisteminin sunumu, öğrenciler tarafından icra edilen müzik konseri). Okul DrzavnomuzickoucilisteTodorSkalovski-Tetoec, proje etkinliklerinin sunumu, bir müzik aleti - piyano öğrenmek için bir dizi etkinliğin sunumu, Atölye - Sanat yoluyla katılım ve çeşitlilik için yaratıcı stratejiler, Doğadaki oyunların sunumu).

 

 Program ayrıca Kalkandelen'deki DrzavnomuzickoucilisteTodorSkalovski-Tetoec Okulu'na bir ziyaret, Kalkandelen şehri turu, Renkli Camii, Ali bata-Teke, Millennium Cross-Vodno, St. Panteleimon kilisesine ve Ohride bir ziyareti de içeriyordu.

Aşağıdaki proje faaliyetleri ve görevleri planlanarak toplantı değerlendirmesi yapılmıştır.

Bu hareketliliğin ardından, her okul kurumundan katılan öğretmenler ve proje ekibinin tüm üyeleri, öğrenilen yeni pedagojik yöntemlere/yaklaşımlara dayalı etkinlikler tasarlayacak ve yapılandıracak, bu etkinlikler gruba uygulanacak ve daha sonra "Aktif"in ikiz alanına yüklenecektir. Erken çocukluk döneminde dahil etme ve çeşitlilik için stratejiler" - A.S.I.D.E.C, Rumen ve Avrupalı öğretmenler için eğitim kaynakları oluşturmaktadır.

Ekm

 

Sait Çiftçi İlkokulu Anasınıfı Öğretmenleri tarafından yürütülen Erasmus+KA220  Okul Eğitiminde İşbirliği Ortaklıklarının “Active Strategiesforinclusionanddiversity in a earlychildhood_A.S.I.D.E.C" (Erken çocukluk döneminde kapsayıcılık ve çeşitlilik için aktif stratejiler) 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958 Uluslararası toplantısı olan projemizin son ayağı olan LTT erken yaşta kapsayıcılık ve çeşitlilik için çocuklarda erken yaşta hoşgörü toplantısını 2023 tarihinde gerçekleştirdik. 12-17 Haziran tarihleri arasında gerçekleşen toplantıda ilk olarak okul tanıtımı amaçlı sınıflar ve ziyaret ettiğimiz okul içi gezi düzenlendi.Çocuklar değişik aktive ve oyunlarla bizleri karşıladı. Sonrasında proje toplantısı gerçekleştirdik.4 günlük ziyaret süresince,

 

üProje üzerinde çalışma - proje faaliyetleri hakkında tartışmalar yaptık.

üProje üzerinde çalışma, Erasmus+ ile toplantı, sunum ESEP (eTwinning) platformu hakkında bilgi paylaşımı yapıldı, yeni platform üzerine konuşuldu.

üpedagojik paradigmalarda yeni entegre ve ilişkili yöntemlerin teorik sunumları yapıldı

üProje üzerinde çalışma - deneyim alışverişi: ortaklar arasında ve proje üzerinde iletişim için çeşitli çevrimiçi araçları kullanma olanakları, projede geliştirilen malzeme ve kaynaklar

üFikirleri ve kavramları temsil etmenin yöntemsel yolu olan Zihin Haritalama projesinde çalışma, bilgiyi yapılandırmak için görsel bir düşünme aracı, analiz ve sentez yapmaya yardımcı olma, yeni fikirler üretme üzerine akademik sunum yapıldı.

üULUSLARARASI KONFERANS “Erken Çocuklukta Kapsayıcılık ve Çeşitlilik İçin Aktif Stratejiler”( ), tüm ortaklar kendi kurumları için projenin faydalarını ve sonuçlarını paylaşacak ve tüm ortakların projeyi yaymasına ve bir değerlendirme platformu ve aktif yaymanın bir yolu olarak hareket etmesine izin verecektir. kapsayıcı öğretme-öğrenme stratejileri)-sonuçlar. Katılımcılardan herkes hazırladığı bir aktivite ve method kart sunumu yaptılar.

üToplantı sonunda Belgeler imzalanmış,toplantı raporu oluşturulmuş,toplantı anketi değerlendirilmesi yapılmıştır.Aynı zamanda faaliyet süresince kültür gezisi düzenlenmiştir.Faaliyet bitiminde düzenlenen akşam yemeğinde katılımcılar için katılım sertifikası verilmiştir.

 

 

May

Okulumuzda yürütülen Erasmus KA210 İspanya ve İtalya ortaklı "There is No PlaNet B!" Projemizin ilk hareketliliği okul müdürümüz, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizin katılımıyla İspanya'da gerçekleşmiştir.

Ekm

Okulumuz İş Sağlığı ve Güvenliği alanında İSO 45001 kalite belgesi aldı.