Sait Çiftçi İlkokulu Anasınıfı Öğretmenleri tarafından yürütülen Erasmus+KA220 Okul Eğitiminde İşbirliği Ortaklıklarının “Active Strategiesforinclusionanddiversity in a earlychildhood_A.S.I.D.E.C" (Erken çocukluk döneminde kapsayıcılık ve çeşitlilik için aktif stratejiler) 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958 projemizin Uluslararası toplantısı olan 4. ayağı Kuzey Makedonya'nın Kalkandelen kentindeki DrzavnomuzickoucilisteTodorSkalovski-Tetoec Okulu'nda Bulgaristan, Türkiye, Polonya ve Romanya'dan (Model Anaokulu) ortaklarla birlikte gerçekleşti.4 günlük ziyaret süresince,
A.S.I.D.E.C'nin amaçları:
O1: Ortak okullardan öğretmenlerin mesleki becerilerinin, çocukların farklı eğitim ihtiyaçlarına yeterince yanıt verecek şekilde geliştirilmesi:
– ortak okullardaki tüm öğretim personelinin %85'i tarafından yenilikçi ve aktif kapsayıcı stratejilerin edinilmesi;
– Katılımcı okullardaki toplam öğretim kadrosunun en az %80'inin işbaşı eğitimi dersleri, yüz yüze ve sanal toplantılar ve diğer proje faaliyetlerini gözlemleyerek kapsayıcı iyi uygulamalar alışverişine katılımı;
O2: 3-10 yaş arası çocukların çeşitliliğin getirdiği zorluklara olumlu yanıt verme ve hoşgörülü, kabul edici bir tutumu teşvik etme ve başarılı bir şekilde okula ve sosyal hayata uyum sağlama ve bütünleşme için aşağıdaki yollarla eğitim düzeyinin artırılması:
- toplam çocuk sayısının bu küçük %90'ının Avrupa değerlerini teşvik eden faaliyetlere katılımı: vatandaşlık, özgürlük, hoşgörü, ayrımcılık yapmama, kültürlerarasılık;
- katılan çocukların %95'inde çocukların duygusal durumlarının iyileştirilmesi ve olumsuz davranışların olumluya çevrilmesi;
O3: Aşağıdakileri yaparak okulların kapsayıcı pedagojik yaklaşımlarını zenginleştirmek ve eğitim eyleminin kalitesini artırmak:
-müfredat ve müfredat dışı öğrenme etkinliklerinde en az 5 yenilikçi dâhil etme stratejisinin tanıtılması;
- katılımı ve çeşitliliği teşvik etmek için uluslararası düzeyde / proje yılı başına en az üç önemli etkinlik gerçekleştirmek
- okul öncesi çocukların/öğrencilerin bireysel ve grup ilerlemelerini kaydetmek için modern BT teknolojilerinin eğitim sürecinde en az 3 web aracının/yaratıcı ve işbirlikçi eğitim uygulamasının kullanılması:
- her ortağın öğretim uygulamasına entegre edilmiş ve onaylanmış en az 5 kapsayıcı müdahale stratejisini içeren bir İyi Uygulamalar Kılavuzunun geliştirilmesi.
- "IASID. NET "- KAPSAYMA VE ÇEŞİTLİLİK İÇİN YENİLİKÇİ VE AKTİF STRATEJİLER".
Kuzey Makedonya'daki ulus ötesi faaliyet programı, ev sahibi okuldaki öğretmenlerle düzenlenen bir dizi faaliyet ve çalıştayın yanı sıra ortaklar arasındaki iyi uygulama alışverişlerinin sunumlarından oluşuyordu (RSM'de eğitim sisteminin sunumu, öğrenciler tarafından icra edilen müzik konseri). Okul DrzavnomuzickoucilisteTodorSkalovski-Tetoec, proje etkinliklerinin sunumu, bir müzik aleti - piyano öğrenmek için bir dizi etkinliğin sunumu, Atölye - Sanat yoluyla katılım ve çeşitlilik için yaratıcı stratejiler, Doğadaki oyunların sunumu).
Program ayrıca Kalkandelen'deki DrzavnomuzickoucilisteTodorSkalovski-Tetoec Okulu'na bir ziyaret, Kalkandelen şehri turu, Renkli Camii, Ali bata-Teke, Millennium Cross-Vodno, St. Panteleimon kilisesine ve Ohride bir ziyareti de içeriyordu.
Aşağıdaki proje faaliyetleri ve görevleri planlanarak toplantı değerlendirmesi yapılmıştır.
Bu hareketliliğin ardından, her okul kurumundan katılan öğretmenler ve proje ekibinin tüm üyeleri, öğrenilen yeni pedagojik yöntemlere/yaklaşımlara dayalı etkinlikler tasarlayacak ve yapılandıracak, bu etkinlikler gruba uygulanacak ve daha sonra "Aktif"in ikiz alanına yüklenecektir. Erken çocukluk döneminde dahil etme ve çeşitlilik için stratejiler" - A.S.I.D.E.C, Rumen ve Avrupalı öğretmenler için eğitim kaynakları oluşturmaktadır.